Dijital dönüşüm nedir? Bizler bu dönüşümün neresindeyiz?

Günümüz teknolojisi hayatımızın her alanında çok farklı formlarda çözümleri ortaya çıkardığı gibi işletmelerin ürün ve hizmetlerini son tüketiciyle buluşturma metodlarını da çeşitlendirmeye devam ediyor.2000’li yılların başında bizler için hiçbir şey ifade etmeyen terimler, meslek grupları, pazarlama etkinlikleri bugün herkesin kabul ettiği ve hayatına dahil ettiği olgular olarak karşımıza çıkmaya başladı.Dijitalleşme internetin yaygınlaşması ile başlasa da, gerçek dönüşüm nesnelerin interneti yaklaşımı ile her cihaz ya da eşyanın internete bağlanabileceği ve bu ekosistemin bir parçası olabileceği fikri ile şiddetli bir dönüşüm aşamasında geçti.

Geçmişte kullandığımız ve her biri kendi icat edilme amacı ile sınırlı bir hizmet içeriğine sahip eşyalarımız, internet sayesinde çok sayıda farklı hizmeti de sunmaya başladı. Bu durum bizlerin buzdolaplarımızdan eksik ürünlerin siparişini kendi kendine verebilmesinden, arabalarımızın rotalarını belirleyip sürücüsüz bir şekilde seyahat yapmamızı sağlamasını talep etmemize olanak verdi.

Dijital dönüşüme maruz kalan her ürün ve hizmet yeniden tanımlandı ve sınırları genişletilerek başkalaştı.

Bu değişim ve dönüşüm, toplumların sosyal hayatında da çarpıcı etkilere neden oldu. İnternetin yaygınlaşması ile birlikte bilginin yer değiştirme hızı, herkes için kendisinde olmayan bir çözümün tamamlayıcısı ya da ilham vericisi olarak ortaya çıktı ve gizli bir kollektif yenilikler çağına kapı açtı.

Ürün ve hizmet sunan işletmelerin birbirinden etkileşim hızını da artıran bu süreç tüketicilerin dikkatini çekebilmek için sonsuz gibi görünen bir hizmetler bütününü meydana getirdi.

Artık işletmeler için geleneksel mağazacılığın yanında dijital mağazacılık ve e-ticaret, sosyal medya reklamcılığı, SEO-SEM gibi dijital dönüşüm unsurları stratejik olarak önceliklendirilmesi gereken başlıklar olarak karşımızda duruyor.

Tüketiciler satın alma kararından önce ürün hizmet alacağı firmanın web sitesini inceliyor, kurumsal markasına, değerlerine, bağ kurduğu tüketicisine ve topluma verdiği mesajlara bakıyor.

Sunulan ürün ve hizmetlerin satış sonrası hizmet seviyesini dikkate aldığı kadar facebook, instagram gibi sosyal mecralarda bulunan takipçi sayılarını ve yorumlarını da inceliyor ve satın alma kararını çoğu zaman bunlara göre veriyor.

Dijital dönüşüm aslında hepimizin bir taraftan anlamaya çalıştığı diğer taraftan parçası olduğu devrimsel bir süreç.

Bu devrimsel sürecin için Dijital dönüşüm nedir? Bizler bu dönüşümün neresindeyiz?

Günümüz teknolojisi hayatımızın her alanında çok farklı formlarda çözümleri ortaya çıkardığı gibi işletmelerin ürün ve hizmetlerini son tüketiciyle buluşturma metodlarını da çeşitlendirmeye devam ediyor.

2000’li yılların başında bizler için hiçbir şey ifade etmeyen terimler, meslek grupları, pazarlama etkinlikleri bugün herkesin kabul ettiği ve hayatına dahil ettiği olgular olarak karşımıza çıkmaya başladı.

Dijitalleşme internetin yaygınlaşması ile başlasa da, gerçek dönüşüm nesnelerin interneti yaklaşımı ile her cihaz ya da eşyanın internete bağlanabileceği ve bu ekosistemin bir parçası olabileceği fikri ile şiddetli bir dönüşüm aşamasında geçti.

Geçmişte kullandığımız ve her biri kendi icat edilme amacı ile sınırlı bir hizmet içeriğine sahip eşyalarımız, internet sayesinde çok sayıda farklı hizmeti de sunmaya başladı. Bu durum bizlerin buzdolaplarımızdan eksik ürünlerin siparişini kendi kendine verebilmesinden, arabalarımızın rotalarını belirleyip sürücüsüz bir şekilde seyahat yapmamızı sağlamasını talep etmemize olanak verdi.

Dijital dönüşüme maruz kalan her ürün ve hizmet yeniden tanımlandı ve sınırları genişletilerek başkalaştı.

Bu değişim ve dönüşüm, toplumların sosyal hayatında da çarpıcı etkilere neden oldu. İnternetin yaygınlaşması ile birlikte bilginin yer değiştirme hızı, herkes için kendisinde olmayan bir çözümün tamamlayıcısı ya da ilham vericisi olarak ortaya çıktı ve gizli bir kollektif yenilikler çağına kapı açtı.

Ürün ve hizmet sunan işletmelerin birbirinden etkileşim hızını da artıran bu süreç tüketicilerin dikkatini çekebilmek için sonsuz gibi görünen bir hizmetler bütününü meydana getirdi.

Artık işletmeler için geleneksel mağazacılığın yanında dijital mağazacılık ve e-ticaret, sosyal medya reklamcılığı, SEO-SEM gibi dijital dönüşüm unsurları stratejik olarak önceliklendirilmesi gereken başlıklar olarak karşımızda duruyor.

Tüketiciler satın alma kararından önce ürün hizmet alacağı firmanın web sitesini inceliyor, kurumsal markasına, değerlerine, bağ kurduğu tüketicisine ve topluma verdiği mesajlara bakıyor.

Sunulan ürün ve hizmetlerin satış sonrası hizmet seviyesini dikkate aldığı kadar facebook, instagram gibi sosyal mecralarda bulunan takipçi sayılarını ve yorumlarını da inceliyor ve satın alma kararını çoğu zaman bunlara göre veriyor.

Dijital dönüşüm aslında hepimizin bir taraftan anlamaya çalıştığı diğer taraftan parçası olduğu devrimsel bir süreç.

Bu devrimsel sürecin içinde çok daha fazla yenilik göreceğimiz gerçeği ise kaçınılmaz.Çok daha fazla yenilik göreceğimiz gerçeği ise kaçınılmaz

Yayım tarihi